Kabel-tv

Bra att veta

Com Hem levererar följande kanalutbud i kabel-tv-nätet utan kostnad för föreningens medlemmar och hyresgäster.

Analogt grundutbud


Digitalt startutbud



Digitalt grundutbud


 

För att kunna se det digitala grundutbudet måste digitalbox eller TV-modul beställas genom Com Hems kundtjänst på telefon 90 222. Digitalbox eller TV-modul erhålls utan kostnad.

Com Hem som levererar tv-utbud i vårt kabel-tv-nät kommer att övergå till att sända tv-kanaler digitalt. I samband med övergången upphör analoga sändningar och FM-radio.

Digitaliseringen medför bättre bild och ljud. Följande digitala kanalutbud kommer att erbjudas utan kostnad för våra medlemmar och hyresgäster: SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, Kanal 11, ATG Live och Lokalkanal.

Den abonnemangsfria versionen av Comhem Play läggs till kostnadsfritt. Är man folkbokförd på en Com Hem-adress kan man se de flesta abonnemangsfria tv-kanalerna på sin mobil, surfplatta och dator var som helst inom EU.

Du som idag tittar analogt behöver ändra till digital-tv på tv-apparaten. Du som har en äldre tv kan behöva skaffa en nyare eller komplettera med en digitalbox.

Utförlig information om digitaliseringen finns under ”comhem.se/tv/digitalisering”. Vid frågor om digitaliseringen eller vid problem skall kontakt tas med Com Hems kundservice på telefonnummer 90 222.

Klicka HÄR för att se vilka kanaler och paket som erbjuds.

Föreningens medlemmar och hyresgäster kan utöver det utbud som erbjuds via kabel-tv-nätet även beställa bredbands-tv via bredbandsnätet. På startsidan finns en länk till iTUX portal med samtliga leverantörer och de tjänster som erbjuds. Klicka HÄR för att komma direkt till portalen.